A 27

Marta aktivitāte - ierakstīt audio failā "Mazais princis" 21. nodaļu. Un pievienojot skolēnu zīmējumus, radīt video.

Tekstu ierunāja: Samanta, Oskars, Emīls. Paldies!

https://www.youtube.com/watch?v=Iz9wLkGTkUY&feature=youtu.be

printēt

A28 - Erasmus+ projekta atvērtā diena

23.04.2019 12:00 - 14:30 kur : Cēres pamatskola

23.aprīlī Pasaules grāmatu un autortiesību dienā Cēres pamatskolā notika Erasmus+ KA2 stratēģiskais skolu sadarbības partnerību projekta "Reading without borders" atvērtā diena. 

Izstādē varēja apskatīt un iepazīties ar projekta taustāmajiem rezultātiem: grāmatām, zīmējumiem, grāmatzīmēm utt. Pasākuma ievadā savās atmiņās un pieredzētajā dalījās skolēni, kas bija devušies “Learning Teaching Training” aktivitātēs Portugālē, Īrijā un Itālijā.

Pasākuma kulminācijā - skolas teātra pulciņa "Pastarītis" izrāde "Mēness asaras".

Paldies skolēniem par darbu projektā, viņu vecākiem un skolas kolektīvam par atbalstu projekta norisēs!

Projekta koordinatore Ilona Lazdāne

5.starptautiskā tikšanās un LTTA Turcijā

05.05.2019 - 11.05.2019

Cēres pamatskola no 2017. gada 1. septembra līdz 2019. gada 31. augustam ņem dalību Erasmus+ KA2 stratēģiskās sadarbības partnerību projektā “Reading without borders” (Nr.2017-BG01-KA219-036237_9)

No 5.-11. maijam Turcijā, Ankarā, Sehit Abdulkadir Yuzbasioglu Ortaokulu skolā notika 5. starptautiskā tikšanās un LTTA. Tajā piedalījās skolnieces Samanta Bētiņa, Aleksa Valtere un skolotājas Iluta Reinsone, Ilona Lazdāne.

 Skola atrodas Ankaras daļā, ko sauc par Eryaman. Skolā mācās ap tūkstoti skolēnu (5.-8.klase) un strādā 62 skolotāji. Katrā klašu telpā ir interaktīvā tāfele, ko var paslēpt aiz parastas tāfeles. Klases ir vienkārši iekārtotas. Skolai ir plašs pagalms un sava sporta zāle.

Tikām sagaidīti ar direktora uzrunu un nelielu koncertu. Iestādījām Erasmus+ koku skolas apstādījumos, kā piemiņu no projekta. Un tūlīt arī skolēnu LTT aktivitātes: Dzejas festivāls, radošā darbnīca - marmorēšanas māksla, turku dejas soļu apgūšana. Projekta koordinatori, savukārt, apsprieda paveikto un pārrunāja vēl veicamo līdz projekta beigām.

Turcijas partneri bija sagatavojuši arī plašu kultūras un vēstures mantojuma apskates programmu: pabijām Anatolian Civilizācijas muzejā, Rotaļlietu muzejā, senākajā Ankaras pilsētas daļā, apmeklējām Kappadokijas alu un klinšu veidojumu zemi. Piedalījāmies māla trauku veidošanas darbnīcā. Kizilkahamam dabas parkā spēlējām dažādas spēles un baudījām atvadu pikniku pirms došanās mājās.

Skolēnu iegūtā pieredze: kā dzīvo citā valstī, kāds ir viesģimenes dienas ritms, cik viesmīlīgi ir turki. Skolēniem bija iespēja vingrināt savas angļu valodas prasmes.

Šīs piecas dienas pagāja nemanot un bija ļoti grūti šķirties, it īpaši zinot, ka šī ir projekta pēdējā tikšanās. Priekšā vēl dažas aktivitātes un tad noslēguma atskaites sagatavošana. Bet ceram, ka būs arī citi projekti, kuros labprāt iesaistīsimies! 

A29 Mīļākās grāmatas vāks

Maija aktivitāte bija uzzīmēt, izkrāsot, noformēt savas mīļākās grāmatas vāku.

Kā mums tas izdevās, var redzēt: https://en.calameo.com/read/0052704995e7555303466

printēt

A30 - Krustvārdu mīklas par "Mazo Princi"

Pēdējās skolas dienās steidzām paveikt jūnija mēneša aktivitāti. Tā kā projekta ietvaros visās partnervalstīs tika lasīts "Mazais princis", tad vēlreiz pārlasot un apspriežot grāmatas notikumus, izlēmām veidot krustvārdu mīklas par šo grāmatu. Visaktīvāk darbojās 7. un 5. klase.

A30.pptx - šeit skatīt paveikto!

printēt Lasīt visu ziņu galerija (13)

A31 un A32

01.06.2019 - 31.08.2019

Vasara atkal ir klāt!

 Tas ir īstais laiks, lai tvertu pēc grāmatas un pievienotos  Lielajai Vasaras Lasīšanai, kopā ar skolēniem no Bulgārijas, Grieķijas, Itālijas, Īrijas, Latvijas, Portugāles, Rumānijas un Turcijas. Mums ir  draugi Erasmus+ projektā “Lasīšana bez robežām”.

Patiesībā, mācības parāda, ka skolēni, kas ir turpinājuši lasīt arī vasarā,  mācās labāk skolā rudenī.

Kā šis izaicinājums strādās: atzīmē pievienotajā kalendārā katru dienu jūnijā, jūlijā, augustā, kad tu lasi. (Palūdz, lai vecāki tev paseko, kā tu lasi). Kad esi atzīmēji 50 vai vairāk dienas, tu esi nopelnījis Sertifikātu: IZCILĪBA LASĪŠANĀ. Aizpildi kalendāru un atdod to skolotājai 1.septembrī.

Ļoti labi būtu, ja tu atzīmētu arī kāda autora grāmatu tu lasīji un kādi bija galvenie notikumi. Izveido savu lasītāja dienasgrāmatu, un tie būs papildus punkti.

Ja tu nepaņēmi kalendāru, tad skaties šeit:

Vasara atkal ir klāt.docx

Paldies tiem, kas jau pēdējā skolas dienā izlēma, ka vasarā viņi lasīs!!! (Skatīt foto)

Projekta noslēguma pasākums

15.08.2019 09:00 - 19:00

Cēres pamatskolā no 2017. gada 1. septembra līdz 2019. gada 31. augustam  norisinājās Erasmus+ KA2 stratēģiskās sadarbības partnerību projekts “Reading without borders” (Nr.2017-BG01-KA219-036237_9) Maksimālais piešķirtais projekta  finansējums ir 19 605.00 EUR. Projektu līdzfinansē Eiropas Savienība.

Divi gadi ir paskrējuši ļoti ātri. Bija jāpaveic ļoti daudz. Kopumā 32 aktivitātes, saistītas ar lasīšanu un grāmatu – lasot citu uzrakstīto, sacerot stāstus pašiem, ilustrējot lasīto, attēlojot savus mīļākos grāmatu varoņus, radot video par pasakām, ierakstot audio grāmatu, skaitot dzejoļus utt.

Skolēni un pedagogi iesaistījās labprāt un, lai justu, ka paveikts labs darbs, projekta noslēgumā tika organizēta ekskursija uz mūsu valsts lielāko grāmatu krātuvi – Latvijas Nacionālo bibliotēku jeb Gaismas pili. Skolēni un pedagogi varēja apskatīt pašu bibliotēkas ēku un gūt informāciju par iespējām bibliotēkā. Izrādās, ka bibliotēkā var ne tikai lasīt grāmatas un meklēt informāciju, bet arī skatīties filmas, klausīties mūziku, pat spēlēt spēles.

Patstāvīgajā ekspozīcijā „Grāmata Latvijā” varēja iepazīt grāmatas attīstības vēsturi, uzzināt par grāmatas formu un sastāvdaļām, pārdomāt grāmatu nozīmi savā dzīvē.

Apmeklējām arī Dzelzsceļa muzeju, jo bija jāuzzina kā grāmata nokļuva līdz saviem lasītājiem senāk. Apskatījām arī Jelgavas Sv. Trīsvienības torni.

Pa vidu svinīgas pusdienas visiem kopā pie skaisti klāta galda.

Novērtējot projektā paveikto, var teikt, ka projekta mērķi ir sasniegti: skolēni apzinās lasīšanas nozīmību, zina, ka grāmatā var rast visdažādāko informāciju un tā izglīto visa mūža garumā. Skolēni prot darboties komandā.

Starptautiskajās sanāksmēs un  skolēnu “Learning Teaching Training” aktivitātēs tika veicināta savstarpējā sadarbība, iepazīts dažādu valodu skanējums, tika rosināts lietot angļu valodu saskarsmē. Veicināta Eiropas ideja un tās kultūru dažādības uztvere. Tika iepazīta partnervalstu literatūra.

Cerams, ka skolēniem lasīšana ir kļuvusi svarīga, sabiedriski nozīmīga un domāšanu izaicinoša, un ir uzlabojusies lasītprasme.

Paldies visiem projektā iesaistītajiem skolēniem, viņu vecākiem un skolas kolektīvam! Turpināsim lasīt!!!

Projekta koordinatore Ilona Lazdāne

<>


Jaunākās galerijas