Lapas karte
9. martā 7.-9. klašu skolēni piedalījās Eiropas Savienību fondu darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamajiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs" projekts Nr.8.3.5.0/16/I/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” pasākumā "Pašvērtējuma loma karjeras izglītībā", ko vadīja psiholoģe Liene Kalva.
Skolēni veica šādus uzdevumus:
1) pašvērtējums. Uzdevums: sagatavot par sevi stāstījumu. Ko labu par sevi varu pastāstīt darba devējam. Katrs pats par sevi stāstīja trīs cilvēku grupai. Pārrunāja kā jutās gan kā klausītājs, gan kā stāstītājs.
2) neverbālā saskarsme. Psiholoģe atspoguļoja neverbālās saskarsmes novērojumus. Rekomendēja kā vajadzētu un kā nevajadzētu darīt.
3) par stresu. Runāja, kas var izraisīt stresu, kā var atpazīt stresu un kādi ir paņēmieni stresa mazināšanai. Skolēni dalījās arī savā pieredzē. Psiholoģe ieteica izpildīt temperamenta testu.
Pēc pasākuma kopēja tējas dzeršana ar cepumiem, par ko parūpējās skolotāja Inta Orste.
Skolēnu atziņas: uzzinājām: ko darīt ar dusmām, kā tās savaldīt; kuras krāsas nomierina; kā tikt galā ar stresu, kā tas izpaužas; ko un kā mainīt sevī.
Lasīt visu ziņu (12)Cēres pamatskola no 2017. gada 1. septembra līdz 2019. gada 31. augustam ņem dalību Erasmus + KA2 stratēģiskās sadarbības partnerību projektā “Reading without borders” (Nr.2017-BG01-KA219-036237_9)
No 11. marta līdz 17. martam Cēres pamatskolas direktore Juta Reinsone un skolotājas Ilona Lazdāne un Iveta Ozola, kā arī divi skolēni Artūrs Jēcis un Andris Lagzdiņš viesojās Portugālē Cernache do Bonjardim pilsētā “Instituto Vaz Serra” skolā.
Otrajā starptautiskajā tikšanās sanāksmē tika apspriesti jautājumi par jau paveikto aktivitāšu izpildi, rezultātu apkopošanu un atspoguļošanu projekta mājas lapā. Tika pārrunāti turpmāk veicamie uzdevumi. Kā atzina projekta galvenā koordinatore Rada Matanova: “Viss norit pēc plāna!”
Savukārt skolēni piedalījās “Learning Teaching Training” aktivitātēs, kuru tēma: Lasītāji uz mūžu. Skolēniem notika sporta aktivitātes, lasīšana bibliotēkā, radošā darbnīca “Lasīšana kamēr glezno”. Galvenā iegūtā pieredze: kā dzīvo citā valstī, kāds ir viesģimenes dienas ritms, cik viesmīlīgi ir portugāļi. Skolēniem bija iespēja uzlabot savas angļu valodas prasmes un to viņi darīja labprāt, jo mūsu zēni komunicēja gan ar vienaudžiem, gan ar pieaugušajiem.
Sagaidīšanas ceremonija norisinājās pilsētas domē, kur skolēni veltīja viesiem nelielu koncertu ar dziesmām un dzeju. Uzrunu teica pilsētas mērs un apgabala mērs. Apskatīja pilsētas populārākās un nozīmīgākās vietas. Portugāļi īpaši lepojas ar savām lasīšanas tradīcijām, tādēļ viesojāmies dažādās bibliotēkās: Sertas bibliotēkā, kur skolēni piedalījās “lasīšanas maratonā” – lasīja tekstus angļu valodā. Apmeklējām Misionāru semināra bibliotēku, Universitātes Sagradas ģimenes bibliotēku. Pabijām Obidos pilsētiņā, kas ir UNESCO literatūras pilsēta. Apskatījām arī Lisabonu un paši īpašākie notikumi: pabūšana pie Atlantijas okeāna un Lisabonas Okeanārija apmeklējums.
Un visu laiku nepārtrauktas sarunas, apmainīšanās viedokļiem par katras valsts izglītības sistēmām, jaunas idejas projekta paplašināšanai.
Nākamā tikšanās Īrijā Vestportā maija mēnesī.
22. martā skolā viesojas Saldus tehnikuma pārstāvji, kas stāstīja par tehnikumā apgūstamajām profesijām un tehnikuma dzīvi.
Saldus tehnikumā var kļūt par :
- ēku vai ceļu vai hidrobūvju būvtehniķi,
- namdari,
- viesmīlības pakalpojumu speciālistu,
- programmēšanas tehniķi,
- datorsistēmu tehniķi,
- ugunsdzēsības un glābšanas dienesta ugunsdzēsēju glābēju,
- vizuālā tēla stilistu.
Paldies viesiem par informāciju!
Lasīt visu ziņu (9)5.klase īsi pirms Lieldienām ar pasākumu Lieldienu skaņās iepriecināja pirmsskolas bērnus.
Lasīt visu ziņu (33)